martes, 10 de noviembre de 2009

BLOGA HEZKUNTZAN???????

Erantzuna duda gabe baiezkoa da. Gaur irakasleak hezkuntzari lotuta dauden zenbait blog ikusteko aukera eman digu. Berauetan agertzen diren erabilera ezberdinak izugarri aplikagarriak iruditzen zaizkit gelarako.
Gaur eguneko bizitza azkarraren ondorioz, benetako gauzetarako denborarik ez dugu. Hau guraso askoren egungo errealitatea da eta ez dute denborarik irakaslearekin hitz egitera joateko. Baliabide hauekin, haurrek irakasleen laguntzarekin, egunean, astea edo hilabetean, norberak aukeratzen duen denbora epean, egin dituzten aurrerapenak erakutsi ahal dizkiete gurasoei. Horrela, guraso eta ikastetxearen arteko komunikazioa jarioa hazten da.
Hala ere, arriskutsu xamarra izan daiteke gurasoekin harreman bide hau erabiltzea. Zeren guraso askok bide bakartzat hartzeko joera egon daiteke eta azkenean onuragarri barik kaltegarri izan daiteke.
Bestalde, gurasoei zein hezkuntza munduarekin lotuta dagoen edonori informazioa eskaini ahal zaio guk aurkitu ditugun orrialde, jolas, ipuin, kantu eta abarren inguruan. Sarri gurasoak galduta egoten dira euren umeei zerbait erosteko orduan, guk blogen bidez informazio hau eskainiz gero bide zuzena aukera dezakete. Gainera, irakasle askorentzat ere informazio baliagarria izan daiteke blogean jarritakoa, baldin eta hezkuntzarako baliabide edota esperientzia ezberdinak adierazteko erabiltzen badira hauek.
Bukatzeko, esan behar da, TTBB-ei buruz behin eta berriro esan den moduan, baldin eta modu kritiko eta zuzenean erabiliz gero baliabide egokiak direla.

lunes, 9 de noviembre de 2009

Testu birsartua


Baliabide didaktikoek betekizun garrantzitsu bat dute
irakaskuntzan. Oraintsu artean uste izan duguna baino
funtsezkoagoa. Uste izan dugu —irakasleok hala uste
izan dugu behintzat— gure argibideak zirela, ahozkoak bezalaxe
idatzizkoak, ikaslearen ikaste-aurrerapenaren oinarri
edo zutaberik nagusiena.
Ahaztu egin dugu hizkuntzaren bitartekotasunean oinarritutako
irakaskuntza —marrazkiz edota argazkiz lagundurik
joan ohi bada ere, testu-liburuetan gertatzen denez—
ezagupenerako errealitatearen ordezko bide bat eskaintzera
baino ez dela mugatzen, Bruner-ek (1969) aspalditxo gogoratu
zigunez..